همه چيز دان همه چيز دان .

همه چيز دان

ضرورت نجات تار و پودر فرش دست باف فارس از گره ركود و بي توجهي مسئولان

به گزارش سرويس اقتصادي شيرازه، غلامحسين زنهاري رئيس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس در گفتگو با شيرازه از فرش دست باف به عنوان يك فرهنگ غني ايراني ياد كرد و گفت:فرش دست باف بعنوان فرهنگ و هنر اين سر زمين در اَدوار مختلف تاريخ، نشانه هنر و تمدن عميق و پر قدرتي است كه نه تنها در مقابل هجوم اقوام مختلف مقاومت كرده بلكه در مقابل تمام فرهنگ هاي تحميلي بيگانه نيز مقاوم ايستاده و چه بسيار آنها را در خود حل نموده و به آن سيماي ايراني ببخشيده است.

وي با بيان اينكه كيفيت استثناي اين كالا كه تركيبي از هنر و صنعت است به سهولت باعث گذر آن از مرزهاي تاريخ و زمان حال گرديده است، اظهار كرد:جاي حيرت نيست كه ميتوانيم حضور و گسترش آن را حتي در شرايطي كه صنايع ماشيني زندگي دلپذير انساني را مورد هجوم قرار داده مشاهده كنيم.

زنهاري با تاكيد بر اينكه اما مساله امروز فرش دست باف مساله بودن يا نبودن است، تصريح كرد: بايد به هرطريق اين هنر صنعت، بعنوان يك كالا ي با ارزش و يك توليد مفيد ملي با ابعاد گسترده و يك صنعت خود كفا هرچند دستي و سنتي در جامعه مطرح شود و دولت و مردم مي بايست نسبت به سرنوشت اين كالا و صد هزار نفري كه در توليد آن نقش دارند و از طريق آن زندگي و امرار معاش مي نمايند توجه كنند.

رئيس اداره فرش سازمان صمت فارس ادامه داد: بايد دانسته شود كه فرش دست باف به غير از يك كف پوش زيبا با نقش هاي هنرمندانه يك كار با ارزش توليدي است كه به تمام ضوابط و قوانين حمايتي مربوط به حوزه كسب و كار و توليد نيازمند است.

وي افزود: به جرأت مي توان گفت فرش دست باف يك بسته ي فرهنگي كامل توليد كنندگان و صادركنندگان است، به نوعي فرش دست باف سفيران فرهنگي جمهوري اسلامي ايران هستند.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي در سراج

اين كارشناس فرش در ادامه به بخشي از چالش ها و مشكلات عرصه هنر صنعت فرش دست باف بصورت تيتر وار اشاره كرد و افزود : اولين مورد بالا بودن هزينه توليد است، برخي از گذاره هاي موثر در اين امر كمبود مواد اوليه مانند پشم است كه به دليل خشكسالي، رنگ زاهاي گياهي كمتر در دسترس توليد كننده قرار دارد.

عدم اقبال دانش آموزان و دانشجويان براي ادامه دادن درس در اين رشته است از ديگر چالش هاي حوزه فرش است كه زنهاري به ان اشاره كرد و افزود: سومين مورد كاهش بازارهاي هدف به دليل عدم امكان انتقال پول است، همچنين بالا بودن هزينه هاي حمل نقل، عدم تبليغات ميداني و ترويجي موثردر بازارهاي داخلي و اينكه مشخص شود وجه تمايز ارزشي فرش دست باف نسبت به فرش ماشيني چيست، عدم برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي فرش دست باف در بازارهاي هدف صادراتي و همچنين عدم امكان بازديد هاي بخش خصوصي بصورت سوبسيد دار از بازارهاي صادراتي از ديگر چالش هاي حوزه فرش هستند.

به گزارش شيرازه، فرش دستباف ايراني به عنوان يك برند قديمي جايگاهي در عرصه بين الملل دارد و يكي از صنايع مهم و كليدي برخي استان‌ها از جمله فارس محسوب مي‌شود اما مدتي است كه با مشكلات متعددي در بخش توليد و صادرات دست و پنجه نرم مي كند و گره ركود بر تار و پودش خورده است.

در بخش دوم اين مصاحبه رئيس اداره فرش سازمان صمت فارس به ارائه پيشنهادات و راهكارهايي كه ميتوان در اين مقطع كمك بسزايي براي ارتقاء توسعه و احياي فرش دست باف استان و كشور داشته باشد اساره كرد كه در شماره بعد منتشر خواهد شد.

منبع : شيرازه 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۸:۳۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

چشم اميد «ايپك آيدين قالي تبريز» به مساعدت دستگاه قضايي است

گروه اقتصادي: چندي پيش در مطلبي با عنوان «فرش دست بافت ايراني و معضلي به نام بازاريابي ضعيف جهاني» به فرصت سوزي عظيمي كه در خصوص اين مزيت نسبي اقتصادي كشور صورت مي‌گيرد پرداخته و گفتيم كه چون بازاريابي خوبي براي فرش ايراني دست بافت انجام نشده است، نمي‌توانيم مانور لازم را در اين رابطه داشته باشيم.

به گزارش بولتن نيوز به نقل از ايسنا، اما ماجراي نزول ما در بازار فرش و در مجموع در حوزه اقتصاد به اينجا ختم نمي‌شود. مسائل مهمتري هم هست كه اگر اين موارد حل نشود، نمي‌توان به بهبود شرايط اقتصادي ايمان داشت. يكي از اين مسائل كه شايد بتوان گفت اصلي‌ترين و در عين حال موثرترين مشكل ما در بحث پيشرفت اقتصادي و تغيير وضعيت توليد فرش در كشور است، عدم جذب سرمايه‌گذاري خارجي و فراري دادن افراد حاضر است. يعني مجموعه اقداماتي كه باعث شده نه تنها پول به اين كشور وارد نشود، بلكه همين سرمايه هاي داخلي و خارجي موجود نيز دنبال رفتن از كشور باشند.

براي مثال وقتي به ماجراي سرمايه‌گذاري كه از كشور تركيه به ايران و دقيق‌تر، شهرك سليمي تبريز آمده و به قصد انتقال و ارتقاي تكنولوژي فرش‌هاي سبك، كلي فعاليت كرده نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه حقيقتا ما هيچ جاذبه‌اي براي سرمايه گذار خارجي نداريم. تازه بعد از هدر رفت سرمايه و درگيري‌هايي كه در سيستم قضايي كشور، يعني دادسراي ممقان داشته، هيچ آورده‌اي به دست نياورده و كسي در اين كشور، چه از دستگاه اجرايي چه از دستگاه قضايي، كمكي به اين غريبي كه آمده بود تا در كشور ما فعاليت اقتصادي كند، نكرده.

مطالب پيشنهادي : قاليشويي رسالت

اميدواريم با رسانه‌اي شدن و مطرح شدن اين موضوع در فضاي رسانه‌اي، گوش شنوايي براي شنيدن اين وضعيت نامناسب وجود داشته باشد تا با همين اقدامات، قدم‌هاي لازم براي اعتمادسازي جهت جذب سرمايه‌گذاران خارجي و حتي حفظ سرمايه‌گذاران داخلي برداشته شده و اين فعاليتهاي خرد اقتصادي، كوچك شمرده نشود.

منبع : بولتن نيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۷:۰۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

حمايت از كانون‌هاي فرهنگي مناطق محروم به اشتغال و اميدآفريني منتهي مي‌شود

به گزارش گروه اجتماعي دفاع‌پرس، «انسيه خزعلي» معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در روستاي آسفيچ از كانون فرهنگي و هنري اين روستا بازديد و با بانوان روستا به گفت‌وگو نشست. در اين روستا نظري يكي از بانوان فعال توانسته بود علاوه بر فعاليت‌هاي فرهنگي زمينه‌هاي اشتغال تعدادي از بانوان را در طبقه دوم مسجد فراهم كند و خواستار حمايت براي گسترش كارآفريني جهت جوانان شد.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي فشم

خزعلي با تاكيد بر اينكه نقطه اميد دولت سيزدهم در بين مردم مناطق محروم است، گفت: آقاي رئيسي از زمان عهده‌دار شدن مسئوليت بر توجه ويژه به مناطق محروم تاكيد مكرر داشتند يكي از ضرورت‌هاي حمايت درمناطق محروم كسب و كار‌هاي بومي سازي شده است معرفي و آموزش مشاغل مناسب هر منطقه مي‌تواند با درنظرگرفتن محدوديت‌هايي مانند كمبود آب كشاورزي و ويژگي‌هاي خاص صنايع محلي بهترين فرصت شغلي را مهيا كند.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با تاكيد براينكه ظرفيت اشتغال بانوان در مناطق محروم جزو مواردي است كه بايد ويژه پيگيري شود عنوان كرد: متاسفانه نه تنها ايران بلكه اقتصاد جهان دچار تغييرات و نابساماني است در اين ميان بانوان هستندد كه ميتوانند علاوه بر مديريت اقتصاد خانواده در اقتصاد كشور هم نقش موثري ايفاكنند.

وي با اشاره به قابليت‌هاي ويژه بانوان در زمينه اشتغال عنوان كرد: بسياري از زنان ساكن روستا‌ها مهارت‌هاي خاصي مانند خياطي، قالي باقي، صنايع تبديلي و گياهان دارويي بالقوه در وجودشان دارند كه با حمايت ميتوان زمينه فعليت و اشتغال را در زمينه‌هاي بومي فراهم كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۳:۱۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي - صادراتي فرش دستباف اصفهان

بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي- صادراتي فرش دستباف اصفهان كه با عنوان نمايشگاهي Carpex شناخته مي‌شود، طي روزهاي 5 تا 10 بهمن‌ماه 1401 در محل نمايشگاه بين‌المللي اصفهان با حضور مشاركت كنندگان به نام و برندهاي مطرح اين هنر صنعت برگزار خواهد شد.

برگزاري نمايشگاه فرش دستباف در اصفهان، مي‌تواند جذابيتي دو چندان داشته باشد. فرش دستباف به سبب ارزش‌افزوده بالا، ميزان اشتغالزايي و كسب درآمد ارزي براي كشور، از ديرباز مورد توجه همه اقشار مردم و مسئولان قرار داشته است. ارزش هنري فرش دستباف ايران كه قرن‌ها زينت‌بخش موزه‌هاي معروف دنيا بوده، بر اهميت اين فرآورده مهم تجاري و فرهنگي مي‌افزايد. شركت نمايشگاه‌ بين‌المللي اصفهان نيز با فراهم آوردن مقدمات برگزاري نمايشگاه فرش دستباف و معرفي فرش ايران در نمايشگاه‌، به بازاريابي آن كمك مي‌كند.

قاليشويي ميگون

در اين ميان توجه به موضوع صادرات، يكي از اصلي‌ترين اهداف برگزاري بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي صادراتي فرش دستباف اصفهان است. از جمله اهداف ديگر برگزاري اين نمايشگاه را مي‌توان توسعه فروش داخلي، معرفي هر چه بيشتر ظرفيت‌هاي اين بخش اقتصادي، برنامه‌ريزي براي حل مشكلات، بررسي موانع و نقاط ضعف موجود اين صنعت، ايجاد بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري‌هاي داخلي و خارجي، ايجاد زمينه اشتغال و كارآفريني، آشنايي دست‌اندركاران با محصولات، نوآوري‌ها و ظرفيتهاي موجود، ايجاد فضاي رقابتي سالم ميان توليدكنندگان داخلي براي ارتقاي كيفيت توليد، ايجاد ارتباط مستقيم و رو در رو ميان توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان دانست.

بروشور بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي - صادراتي فرش دستباف اصفهان جهت بهره برداري علاقمندان پيوست مي‌باشد.

منبع : معاونت ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۴:۱۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مفروش شدنِ تمام نمازخانه‌هاي مدارس استان يزد تا اواسط دي

حجت‌الاسلام سيد اكبر موسوي مدير ستاد اقامه نماز استان يزد در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان بافق گفت: در سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان يزد، اجلاس استاني نماز برگزار مي‌شود كه مهمترين برنامه اين اجلاس، مفروش كردن نمازخانه مدارس است.

او بيان كرد: تصميم داريم با كمك خيران، نمازخانه، در مدارسي كه نمازخانه ندارند، ساخته شود.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي لواسان

موسوي خاطر‌نشان كرد: در استان حدود ۳۰ مدرسه، نمازخانه ندارند كه با همت مسئولان و خيران در اين تعداد مدرسه نيز، نمازخانه ساخته مي‌شود.

اقامه نماز درمدارس، ايجاد ايستگاه پخش اذان در ميادين و بوستان‌هاي شهر، ساماندهي امور مسجد بين راهي حضرت امام خميني (ه) بافق در محور يزد-بافق، اجراي طرح سلامت معنوي در بيمارستان‌ها و مراكز بهداشتي درماني و برگزاري مسابقات و جشنواره‌هاي ويژه نماز، از موضوعات ديگري بود كه در اين ستاد بررسي شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۲:۵۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مرمت و نوسازي فرش سنگي ميدان بهشتي تبريز

به‌گزارش ميراث‌آريا به‌نقل از روابط‌عمومي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان شرقي، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱، ضمن اعلام اين خبر گفت: فرش سنگي ميدان شهيد بهشتي تبريز برگرفته‌شده از طرح فرش تبريز بوده كه با هدف ايجاد منظر شهري در مركز شهر، با نگاهي به پيشينه و شهرت جهاني فرش تبريز طي سال‌هاي اخير طراحي و اجرا شده بود ولي متأسفانه به دليل بي‌توجهي و عدم نگهداري شايسته بخشي از آن تخريب‌شده و مابقي قسمت‌هاي فرش نيز به دليل آفتاب‌زدگي دچار رنگ‌پريدگي و كدري شده بود.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي در تهران نو

مدير‌كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان شرقي افزود: به‌منظور مرمت و نوسازي فوري اين اثر هنري، شهرداري منطقه هشت تبريز بعد از مرمت قسمت‌هاي تخريب‌شده از روزهاي گذشته عمليات كفسابي اين فرش سنگي آغاز كرده و در حال نوسازي و ساماندهي اين فرش سنگي است.

حمزه‌زاده اظهار داشت: فرش سنگي ميدان شهيد بهشتي به وسعت ۶۰۰ مترمربع است كه كفسابي اين فرش سنگي منجر به نوسازي طرح فرش تبريز در مركز اين ميدان خواهد شد.

منبع : ميراث آريا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۳:۲۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بهترين مناطق شرق تهران براي خريد خانه

انتخاب محل زندگي در تهران با توجه ‌به اينكه 22 منطقه در اين كلان‌شهر وجود دارد كار چندان راحتي نيست. در اين مطلب قصد داريم دو منطقه مناسب شرق تهران براي خريد خانه را به شما معرفي كنيم. پرديس و تهرانپارس دو منطقه مناسب شرق تهران است كه در ادامه به جزئيات آن‌ها مي‌پردازيم.
شهر پرديس كجاست؟
در سال 1391 به‌منظور كنترل جمعيت و قيمت ملك در تهران، شهر پرديس ايجاد شد. شهر جديد پرديس از 6 فاز مسكوني و 3 فاز اداري تشكيل شده كه در 17 كيلومتري تهران قرار دارد. قيمت آپارتمان در پرديس باتوجه‌ به فازهاي آن و امكاناتي كه در آن‌ها وجود دارد متفاوت است. به‌گونه‌اي كه قيمت خانه در چهار فاز اول، گران‌تر از فازهاي ديگر است. آنچه كه باعث شد افراد بسياري تمايل داشته باشند تا در اين شهر جديد خانه بخرند، علاوه بر آب و هواي مناسب و دسترسي راحت، آينده روشني است كه براي اين شهر جديد پيش‌بيني شده است.
موقعيت جغرافيايي شهر پرديس
شهر جديد پرديس از سه بخش اصلي پرديس، بومهن و جاجرود تشكيل شده كه 280 كيلومترمربع مساحت دارد و از سمت شمال با شميرانات از جنوب پاكدشت از غرب با تهران و از شرق با دماوند همجوار است. از نظر آب‌وهوايي، پرديس داراي آب‌وهواي معتدل كوهستاني و چهار فصل است. چنانچه هنگام خريد خانه موقعيت جغرافيايي برايتان در اولويت قرار دارد، پرديس بهترين انتخاب است.

امكانات شهر پرديس
شهر پرديس باتوجه‌ به نوپا بودن از امكانات رفاهي مناسبي برخوردار است؛ به‌عبارت ‌ديگر مي‌توان گفت يكي از دلايل محبوبيت اين شهر در ميان مردم آرامش حاكم بر شهر است. از جمله امكانات شهر پرديس مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مناطق گردشگري زيبا مانند رودخانه جاجرود و پل شاه‌عباسي
آبشار كمرد
قلعه تاريخي گل خندان
سد لتيان
رستوران‌هاي منحصربه‌فرد
مراكز درماني؛ چون بيمارستان شفا و درمانگاه‌هاي شبانه‌روزي
مراكز آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام‌نور واحد پرديس و پارك فناوري
دسترسي به شهر جديد پرديس
متروي شهر پرديس در دست بهره‌برداري است اما در حال حاضر مي‌توانيد از مترو فرهنگسرا، تاكسي و اتوبوس‌هاي نوبنياد و تهرانپارس براي رفت‌وآمد به اين شهر استفاده كنيد.

بهترين فازهاي پرديس براي خريد خانه
شهر جديد پرديس از فازهاي متعددي ساخته شده و هركدام از اين فازها خصوصيات مخصوص به خود را دارند كه در ادامه به آن مي‌پردازيم.

فاز ۱ شهر پرديس
قديمي‌ترين فاز پرديس كه در مركز اين شهر قرار دارد فاز 1 است. در اين فاز خانه‌ها به دو صورت آپارتماني‌ و ويلايي قابل ‌مشاهده هستند. باتوجه ‌به قدمت فاز 1 بيشترين امكانات رفاهي در اين ناحيه محدود شده و قيمت خريد خانه در آن بالا است.

فاز ۲ شهر پرديس
از مهم‌ترين ويژگي‌هاي فاز 2 شهر پرديس كه منجر به افزايش تقاضا براي خريد خانه در آن شده، دسترسي مناسب به مراكز خريد است. اين فاز نيز مانند فاز 1 خانه‌ها به دو صورت ويلايي و آپارتماني ساخته شده‌اند؛ بنابراين انتظار مي‌رود در اين فاز نيز قيمت خانه بالا باشد.

فاز ۳ شهر پرديس
در سمت شرقي پرديس فاز 3 قرار دارد كه از بهترين ويژگي‌هاي آن مي‌توان به دسترسي راحت به حمل‌ونقل عمومي و وجود واحدهاي مسكن مهر اشاره كرد. در نتيجه اگر شما هم به دنبال خريد آپارتمان مسكن مهر در فازهاي ابتدايي پرديس هستيد، فاز 3 بهترين انتخاب است.

فاز ۴ شهر پرديس
بيشتر آپارتمان‌هايي كه در فاز ۴ پرديس قرار دارند، از متراژهاي بالايي برخوردارند؛ اگر قصد خريد خانه با زيربناي زياد را داريد، فاز 4 انتخاب مناسبي است.

فاز ۵ شهر پرديس
فاز 5 در حال حاضر تكميل نشده، اما بعد از بهره برداري از اين واحد مي‌توانيد خانه‌هايي با قيمت مناسب پيدا كنيد.

بررسي قيمت آپارتمان در پرديس
بسياري از افراد براي رهايي از آلودگي هوا و سكونت در يك منطقه آرام، شهر پرديس را انتخاب مي‌كنند. مي‌توان گفت از دلايل مهم ديگري كه باعث اين انتخاب مي‌شود، قيمت مناسب خريد خانه است. در حال حاضر قيمت هر متر زمين در پرديس بين 15 تا 30 ميليون متغير است. براي مثال شما براي خريد يك واحد آپارتمان 140 متري 3 خواب به 2 ميليارد و 700 ميليون تومان نقدينگي نياز داريد.

معرفي محله تهرانپارس
تهرانپارس يكي از محله‌هاي بزرگ و قديمي شهر تهران است كه درگذشته دو آبادي كوچك به نام مهدي‌آباد و مجيدآباد آن را تشكيل مي‌دادند. تهرانپارس كنوني به دليل وسعت آن به دو بخش تهرانپارس غربي و تهرانپارس شرقي تبديل شده است كه هر يك امكانات مخصوص به خود را دارند كه در ادامه به شرح جزئيات آن و قيمت آپارتمان در تهرانپارس مي‌پردازيم.

موقعيت جغرافيايي تهرانپارس
محله تهرانپارس از سمت شمال به بزرگراه زين‌الدين، از جنوب به خيابان دماوند، از شرق به خيابان شريعتي، خيابان سلطاني، خيابان شفيعي مكرم و خيابان طالقاني و از سمت غرب به بزرگراه باقري منتهي مي‌شود و در مجاورت با محله‌هاي نارمك، هفت حوض، شميران نو، اوقاف، لويزان، خاك سفيد و مجيدآباد است. در نظر داشته باشيد كه خيابان شهدا، مرز بين تهرانپارس شرقي و تهرانپارس غربي است.

تاريخچه محله تهرانپارس
تهران پاريس نام قديم محله تهرانپارس است. درگذشته بيشتر زمين‌هايي كه در اين محله قرار داشته اراضي كشاورزي بود. بيشتر اين اراضي متعلق به شخص ابوالقاسم خان بختياري بود كه از بزرگ‌ترين و قدرتمندترين خان‌هاي ايل بختياري بود. وي پس از تبعيد رضاشاه در دو مرحله به قيام عليه دولت مركزي پرداخت و در سال ۱۳۳۵ در تهران درگذشت و در حرم شاه عبدالعظيم حسني به خاك سپرده شد.

دسترسي به محله تهرانپارس
باتوجه‌به اينكه تهرانپارس در محدوده طرح ترافيك قرار ندارد، به‌راحتي مي‌توانيد با اتومبيل شخصي خود به آن رفت‌وآمد كنيد. بهترين مسير دسترسي به اين محله بزرگراه‌ رسالت، شهيد زين‌الدين و شهيد باقري است. يكي از ويژگي‌هاي مثبت اين محله، خيابان‌كشي‌هاي مدرن آن است. از طرفي وجود سه ‌ايستگاه مترو شهيد باقري، تهرانپارس و فرهنگسرا‌ در تهرانپارس رفت‌وآمد به اين محله را تسهيل بخشيده‌ است. علاوه ‌بر آن در اين محله خطوط بي‌آرتي و اتوبوس و تاكسي هم براي رفت‌وآمد اهالي وجود دارد. مهم‌ترين خيابان‌هاي اين محله مي‌توان به خيابان شهيد شادالويي، شبستري، شفيعي مكرم و شهيد سلطاني اشاره كرد.

قاليشويي در تهرانپارس

امكانات محله تهرانپارس
مي‌توان گفت يكي از دلايل محبوبيت اين محله در بين ساكنان تهران، امكانات فراوان محله تهرانپارس است كه در ادامه به تعدادي از آن مي‌پردازيم.

باغ پرندگان
پارك جنگلي
پارك لويزان
مراكز خريد متعدد
مراكز مذهبي و مساجد
بيمارستان‌ آرش
بيمارستان فوق‌تخصصي تهرانپارس و مراكز درماني شبانه‌روزي
رستوران‌هاي معروف تهرانپارس
باتوجه‌به اينكه تهرانپارس يكي از محله‌هاي محبوب شرق تهران است، شما مي‌توان رستوران‌هاي خوب و بين‌المللي بسياري را در اين محله پيدا كرده و به دوستان خود معرفي كنيد تا يك شب به‌يادماندني را براي خود رقم بزنيد. در ادامه به معرفي تعدادي از بهترين رستوران‌هاي تهرانپارس مي‌پردازيم.

رستوران روف لانژ
رستوران 133 تهرانپارس
رستوران سنسومي
رستوران جيليز ويليز

منبع : ركنا

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۹:۴۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

سرقت فرش‌هاي ميلياردي در ايران فروش در خارج از كشور!

به گزارش تازه‌نيوز، اوايل تابستان امسال، سرقت ميلياردي خانه‌اي در شمال تهران به پليس گزارش شد. زماني كه مأموران وارد صحنه سرقت شدند، دريافتند سارقان با تخريب در بالكن به شيوه «توپي زني» وارد خانه شده‌اند.

به نقل از ايران، مرد صاحبخانه كه از مسافرت برگشته و با سرقت از خانه‌اش مواجه شده بود، در تحقيقات گفت: چند روزي مسافرت بودم و زماني كه به خانه برگشتم، متوجه سرقت شدم. سارقان علاوه بر طلا و جواهرات و مقداري دلار، فرش ۲۴ متري ابريشمي‌ام را كه حدود ۵ ميليارد تومان ارزش دارد  به سرقت برده‌اند. به‌دنبال سرقت ميلياردي، تحقيقات پليسي آغاز شد و در بازبيني دوربين‌هاي مداربسته سرقت‌ها، تصوير متهمان به‌دست آمد. مردان نقابد‌ار، طراحان اين سرقت ميلياردي بودند و از آنجايي كه هم چهره ‌ايشان هم شماره پلاك خودرو پوشانده شده بود، مدركي براي شناسايي آنها به‌دست نيامد.

سرنخي از سارقان

در حالي كه مأموران بررسي‌ها براي شناسايي سارقان را در دستور كار خود قرار داده بودند، مرد ميانسالي چند روز بعد تماس گرفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد. بررسي صحنه سرقت و دوربين‌هاي مداربسته نشان داد در اين سرقت نيز سارقان از طريق پنجره بالكن وارد شده و اين سرقت را مانند سرقت‌هاي قبل با ماسك انجام داده بودند، اما زماني كه يكي از آنها از خانه خارج شد تا سوار ماشين شود، ماسكش را از روي صورتش برداشت و همين موضوع باعث شد چهره‌اش ديده شود.

تصوير متهم جوان، زماني كه مورد بازبيني قرار گرفت، هويت او به‌دست آمد؛ مرد جواني كه براي لحظاتي نقاب از چهره برداشته بود، از سارقان سابقه‌داري بود كه بارها به اتهام سرقت روانه زندان شده بود.

با شناسايي هويت متهم جوان به نام آرش، تحقيقات براي دستگيري او و همدستانش به دستور بازپرس شعبه پنجم بازپرسي دادسراي ويژه سرقت ادامه يافت و در نهايت ۸ سارق جوان بازداشت شدند. در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد آرش سردسته باند بوده و وسايل سرقتي را به چند مالخر فروخته‌اند. با اعتراف متهمان، مالخرها نيز شناسايي و دستگير شدند و تحقيقات براي دستگيري ساير اعضاي فراري باند ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با سردسته باند

شگردت براي سرقت‌ها چه بود؟

طراح تمامي سرقت‌ها خودم بودم، حواسم بود كه يك وقت همدستانم خطايي مرتكب نشوند كه لو برويم، گرچه با اين همه احتياط يك لحظه بي‌دقتي خودم، همه چيز را برملا كرد، اما همدستانم در هر سرقت جا به جا مي‌شوند و معمولاً يك سرقت در ميان با يك گروه ۴ يا ۵ نفره مي‌روم و سرقت بعدي را با گروه ديگر مي‌روم. در خيابان‌ها پرسه مي‌زديم و خانه‌اي كه چراغش خاموش بود  انتخاب مي‌كرديم. زنگ خانه‌ها را كه معمولاً طبقه اول بودند مي‌زديم و اگر كسي جواب نمي‌داد، از طريق بالكن و تخريب توپي در يا شكستن پنجره‌هاي خانه‌ها در طبقه اول يا دوم، وارد مي‌شديم.

گاوصندوق هم سرقت مي‌كرديد؟

هر چيزي كه ارزش داشته باشد. از پول و طلا و دلار گرفته تا فرش‌هاي نفيس ابريشمي و دستباف. گاوصندوق‌ها را سعي مي‌كرديم داخل خانه باز كنيم. همدستي دارم كه استاد باز كردن گاوصندوق است، اما اگر پيچيده بود، مجبور مي‌شديم كه با خودمان ببريم تا در فرصتي مناسب گاوصندوق را تخريب  و وسايل با ارزش را سرقت كنيم.

با وسايل سرقتي چه مي‌كرديد؟

طلا و سكه و دلار كه تكليفش مشخص است به مالخر مي فروختيم، اما فرش‌ها از آنجايي كه شناسنامه دار بودند و از طرفي مي‌دانستيم كه مشخصات فرش‌ها از طريق خود فرش فروش‌ها به همكارانشان اعلام مي‌شود، نمي‌توانستيم آنها را در ايران به فروش برسانيم. فرش‌ها را داخل خودرو جاسازي كرده و به مرز عراق مي‌برديم؛ در آنجا همدستي داريم كه فرش‌ها را از ما مي‌گرفت و در عراق با قيمتي مناسب به فروش مي‌رساند. اين‌طوري از طريق فرش‌ها هم ردي از خودمان به جا نمي‌گذاشتيم كه دستگير شويم.

قاليشوي در لويزان

ارزش اموال سرقتي چقدر است؟

پولي كه ما از اين سرقت‌ها به‌دست آورديم با ارزش اصلي كالاها فرق دارد، چون ما به‌عنوان دست دوم و سرقتي مي‌فروشيم و قطعاً پول كمتري گيرمان مي‌آيد اما حدود ۵۰ ميليارد تومان بود، البته مبلغ طلاهايي كه سرقت كرده‌ايم جداست.

سابقه داري؟

۵ بار تا به حال بازداشت شده ام و هر بار بعد از تحمل حبس آزاد شدم. يك سال قبل آخرين باري بود كه از زندان آزاد شدم و از همان موقع تصميم گرفتم باندي تشكيل دهم.

ترسي از دستگيري و مجازات نداشتي؟

احتمال دستگيري كه هست، اما من سعي مي‌كردم بموقع فرار كنم. آخرين باري كه از دست پليس فرار كردم، هنگام فرار، چون خيابان يك طرفه‌اي را به‌صورت خلاف مي‌رفتم، ۵ خودرو را  تخريب كردم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۱۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

شكوفايي مهارت بانوان بشگردي با طعم اقتصاد

   به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ علي زارعي رييس صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز اظهار كرد: فعاليت فرش در بشاگرد از نيمه دوم سال ۱۳۹۶ باهدف ايجاد اشتغال و توليد فرش دستباف با توجه به ظرفيت بالاي و نيروي انساني توانمند در اين بخش آغاز شد.

وي افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ آموزش فرش در روستاهاي بخش مركزي و گوهران و گافر و پارامون آغاز شد و ۲۰ روستا آموزش فرشبافي دريافت كردند و در مجموع ۸۵۰ نفر آموزش‌هاي لازم را فرا گرفته‌اند.
رييس صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد ادامه داد: براي ارايه آموزش به علاقمندان به بافت فرش دستباف از ظرفيت دهياران، كميته امداد امام خميني(ره)، بسيج، روحاني مستقر در روستا، اماكني نظير حسينيه، پايگاه بسيج و سالن ورزشي با هماهنگي و تفاهم‌نامه داخلي شهرستان اين كار با مديريت اداره صمت شهرستان انجام گرفت.


بافت فرش دستباف بشاگرد از ۴ روستا به ۲۴ روستا افزايش يافته است

زارعي همچنين گفت: براي اجرا اين كار، تأمين هزينه مربي بر عهده كميته امداد امام خميني (ره) و دهياران و تأمين مواد اوليه و دارقالي جهت آموزش نيز عهده اداره صمت بشاگرد قرار داده شد و با اين كار جهادي، بافت فرش دستباف بشاگرد از ۴ روستا به ۲۴ روستا افزايش يافته است.

وي ادامه داد: بعد از آموزش بافت فرش، دار قالي به همراه مواد اوليه به منزل بافنده فرش و آموزش ديده انتقال يافته و آنها كار توليد رو شروع كردند. همه كار چله كشي و مواد و سركشي برعهده تعاوني فرش و با نظارت اداره صمت بشاگرد انجام گرفت.

قاليشويي در شرق تهران


فرش دستباف بشاگرد راهي بازارهاي خارجي مي شود

رييس صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد اضافه كرد: بعد از ارايه آموزش، بيش از ۱۷۰ تخته فرش ۶ متري توليد و روانه بازار خارج از كشور ازقبيل لبنان، آلمان و روسيه شد.

زارعي اذعان داشت: با توجه به ظرفيت فرش در بشاگرد و در راستاي حمايت از زنان قاليباف اين شهرستان، يك كارگاه با زير بناي ۵۳۰ متر مربع جهت آموزش فرش و واحد فروش در شهر سردشت با اعتبار ۵ ميليارد ساخته و به بهره برداري رسيد.

وي بيان كرد: دوره آموزش فرش بافي در سال جاري ويژه ۴۵ نفر علاقمند در روستاي دون برگزار شده است كه مجموع بافندگان در اين روستا به ۹۵ نفر افزايش يافته و در حال توليد فرش دستباف هستند.

رييس صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد تصريح كرد: از ابتداي سال تاكنون 25 نفر بافنده اين شهرستان جهت دريافت تسهيلات مشاغل خانگي به بانكهاي عامل معرفي شده اند.

وقتي نور اميد اشتغال و توليد در روستا ها منور مي شود

زارعي ضمن اعلام مشاركت فعال زنان قاليباف اين شهرستان و هنر دست آنان ابراز داشت: در حال حاضر توليد فرش دستباف توسط 50 نفر از بانوان اين شهرستان با ابعاد 1.5×1 ؛ 2.5×1.5 و 3×2 در سه روستاي كوه حيدر، گروغ و درنك مدو در حال توليد است.

وي، عدم برخورداري بانوان بافنده فرش دستباف از بيمه تامين اجتماعي را يكي از مشكلات اين حوزه عنوان كرد و گفت: بايد مجلس و دولت در اين خصوص اقدام كنند.

رييس صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: براي توليد هر فرش ۶ متري، هشت ميليون و پانصد هزار تومان دستمزد پرداخت مي‌شود.


همه اعضاي خانواده در توليد فرش مهارت دارند

مريم زارعي بانوي بشاگردي بافنده فرش دستباف نيز در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار كرد: 17سال قبل و بر اساس علاقه اي كه داشتم و با هدف ايجاد اشتغال و كسب درآمد، به بافندگي فرش دستباف روي آورده و اين كار را شروع كردم.

وي افزود: با هماهنگي خانواده اين شغل را انتخاب كردم و در حال حاضر همه اعضاي خانواده در توليد فرش مهارت دارند و به من كمك مي كنند، وقتي بافت يك فرش را بر عهده مي گيريم، دخترم كه 10سال بيشتر ندارد و پسرم نيز به ما كمك مي كنند و تا كنون با كمك و همراهي همه اعضاي خانواده ام، انواع فرش ها را توليد و روانه بازار كرده ام.

اين بانوي بشاگردي بافنده فرش دستباف ادامه داد: فرش دستباف توليدي خودمان بر مبناي سفارش توليد مي شود و هزينه دستمزدمان نقد پرداخت مي شود ، فرش دستباف بشاگرد در بازارهاي داخل و خارج از كشور مشتري دارد.

زارعي بيان داشت: با توجه به اينكه تمام تجهيزات و امكانات لازم را اداره صمت بشاگرد براي توليد فرش در ابعاد مختلف فراهم كرده است بهترين شغل اين است كه ما در خانه توليد فرش داشته باشيم همه بچه هاي ما ياد مي‌گيرند، از طرفي اين حرفه، علاوه بر درآمدي براي بانوان و همچنين ساير اعضاي خانواده دارد، اين شغل هزينه آب، برق و گاز ندارد و فرش هاي توليدي ماندگاري دارد و بعضا در صورت تأخير در فروش، بافنده، متضرر نخواهد شد.

وي با بيان اينكه براي بافت يك فرش 6متري در بشاگرد سرمايه نمي خواهد، گفت: چراكه تمامي تجهيزات و امكانات لازم ازقبيل دار قالي، رنگ، نقشه، چله و ... را در اختيار بانوان علاقمند به اين حرفه قرار مي دهند و آنان بايد فقط فرش را ببافند و دستمزد خود را دريافت كنند. براي بافت يك فرش به ابعاد ۶ متر كه در مدت زمان چهار ماه انجام مي گيرد، مبلغ هشت ميليون و يانصد هزار تومان دستمزد به بافندگان پرداخت مي‌شود.

نداشتن بيمه مهمترين مشكل بانوان بافنده فرش است

اين بانوي بشاگردي بافنده فرش دستباف ادامه داد: البته اگر كسي بخواهد خودش اقدام كند خارج از تعاوني خريد دار قالي و رنگ وچله تا راه اندازي در وضعيت فعلي 50 ميليون تومان هزينه مي شود.

زارعي، مهم ترين مشكل بانوان بافنده فرش دستباف در بشاگرد را بحث بيمه ذكر كرد و افزود: همچنين اگر امكان داشته باشد دستمزد نيز افزايش يابد، من خودم از مزاياي بيمه تامين اجتماعي برخوردار هستن اما اكثر بافندگان فرش فاقد خدمات بيمه اي هستند.

وي در ادامه سخنان خود، ايجاد كارگاه در روستاها براي توليد فرش 12متري و ابعاد بالا را از ديگر ضروريات نام برد و تصريح كرد: ناجي هميشگي ما در حوزه بافت فرش دستباف، اداره صنعت، معدن وتجارت بشاگرد است به ويژه شخص علي زارعي رئيس اداره كه خيلي براي اين صنعت زحمت كشيده است، همچنين از مشوق هايي نظير توزيع بسته هاي معيشتي و هدايا از طرف مسئولين قدرداني مي كنم.

اين بانوي بشاگردي فعال در حوزه بافندگي فرش دستباف، طراحي فرش دستباف در ابعاد مختلف به نقش بومي استان هرمزگان و آموزش و تشويق فرزندان خود به اين كار جهت تامين منبع در آمدي از افق هاي كاري مان است.


يك بافنده ماهر بايد نقشه خواني خوب و سرعت گره زني بالا داشته باشد

حسين غلامي مديرعامل شركت تعاوني اطلس قالي سندرك در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به چگونگي راه اندازي اين كارگاه اظهار كرد: به منظور ثبت شركت تعاوني ، ابتدا مدارك مورد نياز به اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي ارايه و پس از تأييد مدارك، مراحل افتتاح حساب و ارسال مدارك تاييد شده به اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان، نهايتا پس از انتشار در رسانه اي مكتوب، شركت تعاوني ثبت مي شود. لذا براي ايجاد كارگاه، تعاوني فرش را تشكيل داديم و سپس با تحويل مدارك تعاوني اقدام به راه اندازي كارگاه كرديم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار هرمز مبني بر اينكه اگر فردي بافنده ماهر نباشد، آيا مي‌تواند اقدام به راه‌اندازي كارگاه توليد فرش دستباف كند، افزود: در صورتي كه فردي توانايي و مهارت بافت فرش دستباف را نداشته باشد مي تواند كارگاه توليد فرش راه اندازي كند اما ممكن است با مشكل مواجه خواهد شد، چون براي رفع نواقص احتمالي فرش بايد از مهارت لازم برخوردار باشد. البته اگر علاقه به اين كار داشته باشد مي‌تواند كارگاه را مديريت كند و اين بافندگان هستند كه كار توليد را انجام مي دهند. به نظر من براي جلوگيري از بروز مشكلات، فرد علاقمند به ايجاد كارگاه توليد فرش دستباف مي بايست آموزش هاي لازم را فرا گيرند و به مردم خود جهت ايجاد شغل كمك كنند.

مديرعامل شركت تعاوني اطلس قالي سندرك همچنين درخصوص افرادي كه سرمايه لازم جهت راه اندازي كارگاه توليد فرش دستباف دارند اما بافنده ماهر نيستند، ابراز داشت: اين دسته از افراد مي توانند با شركت در دوره هاي آموزشي قاليبافي و كسب مهارت هاي لازم، سپس اقدام به راه‌اندازي اين كارگاه كنند. بنابراين اين افراد ابتدا بايد نيروي انساني آموزش ديده و توانمند را داشته باشند بعد از آن اقدام به تأمين تجهيزات لازم نظير دار قالي، چله، پاكي، رنگ، تخته، شانه، گرز و ... كنند.

وي در ادامه به تشريح ويژگي هاي يك بافنده ماهر پرداخت و گفت: بافنده ماهر كسي است كه بتواند به صورت صحيح، نقشه هاي قالي را به خوبي بر روي بافت پياده كند و عكس العمل سريع و بافت خوب انجام دهد. به عبارتي ديگر، يك بافنده ماهر بايد نقشه خواني خوب و سرعت گره زني بالا داشته باشد.

غلامي به مراحل راه اندازي كارگاه توليد فرش دستباف اشاره و تصريح كرد: به منظور ايجاد كارگاه، ابتدا بايد مكان مشخص گردد سپس تجهيزات لازم ازقبيل دار قالي، ابزار هاي مورد نياز همچون نخ هاي مناسب و ... فراهم شود.

مديرعامل شركت تعاوني اطلس قالي سندرك با بيان اينكه مجوز لازم براي راه اندازي اين كارگاه بايد از اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اداره و همچنين سازمان صمت، و مهارت آن هم از صمت و هم از آموزشگاه هاي خصوصي و فني و حرفه اي و تعاوني فرش و اتاق تعاون اخذ كرد، اذعان داشت: تعداد نيروهاي فعال در كارگاه ، تقريبا ۱۰ نفر است البته مي‌توان با تعداد كمتر از ۱۰ نفر شروع كرد اما به نظرم از اين تعداد بيشتر باشد بازدهي بهتري دارد.

وي بيان كرد: متراژ براي راه اندازي كارگاه فرش دستباف بستگي به فضاي آن دارد مثلا براي ۲۰۰ متر زير بناي كارگاه، ۸۰ نفر با فرش ۶ متري مي‌شود و كارگاه ما هم اكنون ۱۲۰ متر مربع در حال ساخت مي باشد و بافندگان هم اكنون در خانه خود مشغول بكار هستند.

غلامي با اشاره به سرمايه لازم براي ايجاد كارگاه توليد فرش دستباف افزود: به ازاي هر نفر اگر بخواهيم آموزش دهيم تا توليد را شروع كنند، مبلغ ۱۰۰ الي ۱۵۰ ميليون تومان هزينه لازم است، وام قالي بافي وجود دارد و از طريق مشاغل خانگي مي‌توان هم مستقل و هم پشتيبان‌ دريافت كرد.


علاقه مندي كشورهاي حاشيه خليج فارس به فرش دست بافت بشاگرد

مديرعامل شركت تعاوني اطلس قالي سندرك در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه نقشه هايي در چه ابعادي بافته مي شود، گفت: نقشه ها بستگي به بازار دارد و بيشتر فرش ها ۲ در ۳ توليد مي‌شود كه مشتري دارد.

وي به نحوه سفارش گيري براي توليد فرش اشاره و بيان داشت: از طريق شركت هاي بزرگ و رابطين تجاري در اين حوزه سفارش گيري صورت مي گيرد. فرش هاي دستباف توليدي در بشاگرد در بازارهاي داخل كشور و كشورهاي حاشيه خليج فارس به فروش مي رسد.

غلامي درخصوص درآمد ماهيانه كارگاه توليد فرش دستباف بيان كرد: درآمد ماهيانه، بستگي به بافندگان دارد و هر چه آنها زودتر، بافت قالي را به اتمام برسانند سود بيشتري دارد مثلا براي يك فرش ۶ متري ۲ تا ۳ تومان سود دارد.

وي خاطر نشان كرد: دولت از سرمايه گذار و مردم در حوزه توليد فرش دستباف حمايت كند چرا كه اغلب بافندگان فرش دستباف در شهرستان بشاگرد از مزاياي بيمه تامين اجتماعي برخوردار نيستند و ضروري است تا نسبت به بيمه آنان اقدامات لازم صورت گيرد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۱:۳۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بيش از سه هزار فعال فرش در ايلام مشغول به كارند

مديركل صمت ايلام خبر داد:بيش از سه هزار فعال فرش در ايلام مشغول به كارندمديركل صمت استان ايلام با اشاره به حضور ۳هزار و ۱۰۰ فعال فرش در استان ايلام ابراز داشت: در اين خصوص، فعالان توليد فرش و مشاغل خانگي استان از ابتداي سال تاكنون براي دريافت تسهيلات اشتغال زائي به تعداد ۶۵۲ نفر به اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي معرفي شده و اين تسهيلات در قالب وام هاي ۴۰۰ ميليون ريالي با كارمزد ۴ درصد به متقاضيان مشاغل خانگي در استان پرداخت مي شود.
رضا محمدرحيمي تصريح كرد: از ابتداي سال تا كنون۶۸۳ فقره كارت قالي بافي در استان صادر يا تمديد شده است.همچنين ۹۸۳ مورد بازرسي از كارگاههاي فرش‌بافي استان براي راستي آزمايي تحقق بيمه فعالان اين حوزه انجام گرفته است.

قاليشويي در نيروهوايي

منبع : روابط عمومي صمت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۹:۵۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)