همه چیز دان همه چیز دان .

همه چیز دان

نکات مهم که قبل از تحویل فرش به قالیشویی باید بدانید

نکات مهم که قبل از تحویل فرش به قالیشویی باید بدانید

 

قالیشویی حکیمیه

به گزارش برنا، نکات مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی تاثیر زیادی در سلامت برگشتن فرش دارد. با شروع فصل سرد معمولا خانم ها پیش از برپا کردن وسایل گرمایشی ترجیح می دهند دستی به سر و روی خانه کشید و به اصطلاح گردگیری پاییزانه ای داشته باشند. همین امر سبب می شود که به فکر شستن فرش ها بیفتند، البته اینکه فرش و قالی را به دست کدام قالیشویی بسپارند نیز برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است و نکات مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی را حتما مورد توجه قرار می دهند تا از کیفیت شستشو و تضمین سلامت فرش مطمئن شوند.


گاهی ممکن است به دلیل تبلیغات زیاد از یک قالیشویی تصمیم بگیرید که فرش را به آن بسپارید بدون اینکه تحقیق خاصی در رابطه با نحوه شستشوی فرش داشته باشید. اما پس از تحویل فرش متوجه شوید که تمامی تبلیغات بی اساس بوده و علاوه بر شستشوی بد و نامناسب، فرش آسیب دیده است. برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی پیشنهاد می کنیم پیش از اطمینان حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.


نکات مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی

نکات مهم که قبل از تحویل فرش به قالیشویی باید بدانید؟

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان تحویل قالی و فرش به قالیشویی باید به آن توجه کنید هزینه نهایی شتشو است. در سال های اخیر اتحادیه ها برای پیش گیری از نرخ های غیر قابل انتظار سعی داشته با ارائه نرخ نامه های قانونی به این قضیه خاتمه دهد، اما متاسفانه برخی مراکز همچنان به کار خود ادامه می دهند و قیمت و نرخ شستن هر فرش را بر اساس معیار های خود می سنجند.

علاوه بر این توجه داشته باشید که در زمان تحویل حتما از اعتبار و کیفیت شستشوی قالیشویی اطمینان حاصل کنید چرا که در برخی موارد عدم طلاحیت کارکنان و بی مسئولیت آن ها سبب می شود که شستشوی فرش به درستی انجام نشود یا فرش زده یا پاره شود و در نتیجه حتی جبران خسارت نیز نمی تواند باعث شود که فرش مانند روز اول شود.

نکات مهم که قبل از تحویل فرش به قالیشویی در باره نحوه شستشو

مهم ترین نکته قبل از تحویل فرش به قالیشویی باید مورد توجه قرار بگیرد، نحوه شستشوی قالی است. این اطمینان را حاصل کنید که تمامی مراحل شستشو به واسطه دستگاه صورت می‌گیرد و هیچ روش سنتی در کار نیست. در حال حاضر با تولیدات جدید معمولاً فرش های دارای تار و پودهای ظریف تر هستند که شست و شوی سنتی می‌تواند تاثیر منفی در پرز و خواب فرش داشته باشد، همین امر سبب شده که این نکته به عنوان یکی از نکات مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد.

از دیگر نکات مهم که قبل از تحویل فرش به قالیشویی کسب اطلاعات کافی در باره دستگاه های شستشو است، تحقیق کنید که قالیشویی مربوطه تمامی دستگاه های مورد نیاز برای شست و شوی انواع فرش را داشته باشد تا علاوه بر کیفیت شستشو، سلامت فرش را نیز تضمین کند.

علاوه بر این فرش های قدیمی و دستبافت به دلیل داشتن تارپود و رج های متفاوت حساسیت زیادی نحوه شستشو دارند و اگر از روش ‌های سنتی استفاده کنند به راحتی می توانند تاروپود و پرز فرش را خراب کنند پس حتماً دقت کنید که قالیشویی مورد نظر تمامی اقدامات مربوط به شستشوی فرش را به وسیله دستگاه های با کیفیت انجام می دهد.

به این نکته مهم در رابطه با انواع فرش دستبافت توجه داشته باشید که معمولاً رنگ آمیزی الیاف و نخ فرش به صورت طبیعی انجام می‌ شود و قاعدتاً در زمان شستشو ممکن است که استفاده از روش‌ های نامناسب باعث رنگ پس دادن الیاف شود و همین امر بدون شک تاثیرات منفی در شفافیت رنگ فرش خواهد داشت. دقت کنید که در قالیشویی حتماً از دستگاه های مخصوص برای شستشوی فرش های دستباف و قدیمی استفاده شود.

نکات مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی

جارو زدن فرش پیش از تحویل به قالیشویی

از دیگر نکات مهم که قبل از تحویل فرش به قالیشویی حتماً باید آن را انجام داد جارو زدن فرش به واسطه جاروبرقی است. توجه داشته باشید که برخی تصور می‌کنند چون فرش را به قالیشویی می‌ دهند از یک هفته تا ۱۰ روز قبل به هیچگونه نظافتی روی آن انجام نخواهند داد. منظور از نظافت همان جارو زدن است به این ترتیب تمامی گرد و خاک در لابلای تار و پود فرش باقی می‌ماند و به صورت به خورد پرز فرش می رود. توجه داشته باشید که با یک جارو زدن ساده می توانید از چسبیدن گرد و غبار به تار و پود فرش جلوگیری کند تا در زمان شستشو و مواد شوینده و آب به عمق فرش نفوذ کرده و تمام آلودگی و گرد و خاک از آن جدا شود.

تحویل فاکتور قبل از تحویل فرش به قالیشویی

از دیگر نکات مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی حتما باید مورد توجه افراد قرار بگیرد، دریافت فاکتور و صورت حساب است. با توجه به اینکه کیفیت فرش ها با هم متفاوت است در برخی مواقع ممکن است قصد داشته باشید فرش های گرانبها و نفیس یا فرش های قدیمی و دستباف را برای شستشو به قالیشویی ها بسپارید.

این فرش ها به دلیل داشتن قیمت زیاد، باید شستشوی آن ها به دقت انجام گیرد تا به هیچ گونه آسیبی به تار و پود و یا نقش فرش وارد نشود، البته توجه داشته باشید که در قبال این دقت باید شما هزینه بیشتری را پرداخت نمایید که بر اساس نرخ نامه ها تعیین می ‌شود پیش قبل از تحویل فرش به قالیشویی حتماً فاکتور و صورت حساب را چک کنید تا از قیمت و هزینه های اضافی مطلع شوید.

یکی از نکاتی که معمولاً در فاکتورهای ذکر و قید می‌شود این است که " هر گونه خسارت احتمالی با مشتری است". هیچگاه در زمان تحویل انواع فرش ماشینی، دستباف یا گرانبها این گزینه را قبول نکنید چرا که ممکن است هرگونه آسیبی به بافت فرش وارد شود و بدون شک قیمت آن با افت شدید مواجه می‌شود. با امضا کردن این گزینه شما تمام مسئولیت را قبول می‌ک نید در نهایت کیفیت و عملکرد کارکنان در زمان شستشو کاهش پیدا می‌کند و دقت لازم را در زمان شستشو ندارد و چنانچه تمام مسئولیت را برعهده مسئول قالیشویی باشد، در صورت بروز خسارت جبران آن بر عهده قالیشویی است.

قالیشویی با مجوز قانونی

از دیگر نکات مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی کسب اطلاع از مجاز و غیرمجاز بودن مرکز می باشد، توجه داشته باشید همانطور که در مورد قبل توضیح دادیم در فاکتور برخی قالیشویی ها این گزینه ذکر می‌شود که "هرگونه خسارت احتمالی به عهده مشتری است" که این یکی از تخلفات قالیشویی ها از نظر اتحادیه می باشد. معمولاً مراکز قالیشویی که از طرف اتحادیه برقی مجوز را دارند هیچگاه در فاکتور خود این بند را قید نمی‌کنند. این نکته مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی را حتماً در نظر داشته باشید که اگر با چنین موردی روبرو شده اید پیش از تحویل فرش حتماً با اتحادیه تماس بگیرید و این موضوع را با آنها با کارشناسان در میان بگذارید ، پس از کسب تکلیف از طرف اتحادیه فاکتور را امضا کنید.

همانطور که عنوان شد برخی فرش‌ ها به دلیل کیفیت بافت و تار و پود ارزشمند و همچنین نخ به کار رفته در تولید آنها از قیمت بالایی برخوردار هستند و همین امر سبب شده تا در زمان شستشو بسیار حائز اهمیت باشد چرا که یک سهل انگاری منجر به پارگی و یا زدگی فرش خواهد شد و باعث افت قیمت و ارزش آن نیز می شود. پس قبل از تحویل فرش به قالیشویی حتماً با مسئولان صحبت کنید و در قبال پرداخت هزینه اضافه از بیمه بودن فرش و خود اطمینان حاصل کنید در چنین حالتی دقت در شستشو و مراقبت از فرش شما افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید با خیال راحت فرش خود را سالم تحویل بگیرید.

از دیگر نکات مهم قبل از تحویل فرش به قالیشویی مطالعه کامل رسید قالیشویی است. توجه داشته باشید که این رسید تنها سند و مدرک شما برای تحویل گرفتن دوباره فرش است، پس پیش از زمان تحویل حتماً دقت کنید که کلیه اطلاعات آن درست ثبت شده باشد.

فراموش نکنید که تهیه رسید های جعلی کار بسیار ساده است و در زمان تحویل فرش به قالیشویی حتماً از اطلاعات تحویل گیرنده، مهر و امضای قالیشویی اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این حتما به اطلاعات درج شده روی ماشین تحویل فرش و رسید قالیشویی دقت کنید که کاملا با هم تطابق داشته باشند. در پایان توصیه می‌کنیم که بعد از دریافت رسید و کسب اطلاعات اطمینان از صحت تمامی اطلاعات حتماً شماره ماشین را پشت برگ رسیده یادداشت کنید تا در صورت بروز مشکل می توانید از آن نیز استفاده نمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۶:۰۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)